Våren är här!

 
Det är Vår!
Solsken, friska vindar, människor som trängs på uteserveringarna,
fräknarna och tussilagon blommar och jag bara älskar det!
 
Jag har dragit på mig arbetskläderna för första gången på fyra månader,
tagit ett roligt kalas med Freddie och hans arbetskamrater,
haft fika och ölmys med Ida och hennes vänner,
haft egentid med lillebror,
och jag har faktiskt dragit på mig löparskorna för första gången i år!
Underbart!
 
Jag kom faktiskt hem efter en halvtimmes löpning nyss, det var riktigt skönt en sval fredagskväll som denna,
och precis vad jag behövde för att rensa mina tankar som inte riktigt kommer överens!
 
 
Tunga tider blir alltid bättre tider om man kan välja,
som jag sa till en vän häromdagen,
 
"det finns saker man inte har chansen att styra över,
det här kan vi styra över och välja att det ska bli bra,
då blir det bra!"
Ja, det blir bra!
 
Nu har jag varit här i Oslo i drygt en vecka och på söndag efter jobbet åker jag hem.
Det ser jag faktiskt fram mot, som alltid - borta bra men hemma bäst!
 
Nu ska jag lägga mig och läsa "torka aldrig tåra utan handskar", fylla upp en tekopp och bara försöka koppla av.
 
Ha en trevlig helg alla godingar!
Kram
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0