Att erkänna verkligheten

Det är först när man inser att ett problem finns som man kan börja ordna upp i det,
Det är först när man accepterar ett problem eller missnöje som man kan fatta nya beslut och göra något åt det!

Ungefär som när man dreglar tandkräm på sin svarta överdel innan jobbet,
 det är jobbigt att byta, 
eller som när man sitter med en bamse hög av räkningar som ska betalas, 
usch va tråkigt & jobbigt! 
Men man gör det som behövs, 
man byter tröja och man betalar räkningarna!

Man gillar inte alltid det man ser.
Det man inser. 
Att erkänna verkligheten är inte alltid lika med skratt,
Nej för det mesta ganska tungt faktiskt.
Ett svart på vitt man inte vill ha.

Men det är först när man observerat och sedan erkänner för sig själv,
 som man kan ändra på något, utvecklas och växa som människa!

Ta hjälp av någon annan kan tyckas vara svårt, 
Läsa sig till det ännu svårare,
Och inse det ensam nästan omöjligt..
Då är frågan vad som är enkelt? 
Ingenting skulle jag svara på den frågan.

Att möta världen, 
dess motgångar och problem,
missnöjen, funderingar och obesvarade frågor,
Ja, de ska nog fasen inte va enkelt!

När jag står inför ett sådant skede i livet där jag måste erkänna för mig själv att, 

"Det här Madelene, 
det är inget du mår speciellt bra av, 
Det här är inget du växer av, snarare krymper!"

Då tar jag små steg från problemet, 
okej då, ibland gömmer jag mig, 
men hur mycket man än vill ibland så går det inte att ignorera bort ett problem!

Man måste försöka ta makten över det och fatta nya beslut!
Jag står stilla, jag trampar, försöker och jag faller ibland tillbaka helt!
Men jag växer och lär mig alltid något nytt!

Det är så viktigt att må bra!
Vi lever för vår egen skull! 
❤️






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0