Vart finns människovärdet?

"SEX tonårspojkar fälldes för grov våldtäkt på en 15-årig flicka, FRIADES"
Orden ekar i mitt huvud..

Att det bildas en klump av rädsla i min mage, skär i mitt hjärta och att jag blir så arg att jag börjar gråta, 
det hjälper inte, påverkar inte och löser inget!
Jag kan inte styra över eller bestämma straffet för de SEX pojkar som utfört dessa grova våldshandlingar mot en flicka!
Men hur är det möjligt att de som KAN styra över detta, KAN fatta beslut om detta och KAN bestämma detta FRIAR dessa killar??

Det är som att säga till samhället och dess pojkar,

"Det är OKEJ, 
ni kan ta med er en flicka hem, 
lås in henne, klä av henne, 
lägg henne på golvet eller varför inte i sängen,
sära på hennes ben trots motstånd och några mumlande 'nej, nej, nej'..
ha sex med henne en stund och turas sedan om en efter en, vänner delar!
Ge varandra 'High Five', 
skratta högt och skåla för all del en gång extra, ni alla fick trots allt ligga ikväll! 

Det är OKEJ, 
för det där objektet i sängen, i det låsta rummet var alldeles för full för att kunna skrika 'sluta, jag vill inte!', eller för att kunna uttala ett tillräckligt tydligt 'NEJ'.
Hon var för full för att kunna slåss för sin värdighet, sin kropp och sin egen integritet!

Det är OKEJ,
Att kränka en människa eftersom ni är ett gäng och kan i efterhand skylla på varandra.
Flickan kan ändå inte minnas vem som är vem och vem som gjorde vad och rummet var mörkt så hon kan heller inte identifiera dig vid ett senare tillfälle.
Sen får hon faktiskt skylla sig själv när hon är på efterfesten ensam, utan några vänner och för att hon drack lite för mycket under kvällen.

Så lås dörren, ta mobilen, släck lampan och ryck sedan av kläderna, då sopar ni automatiskt bort alla bevis.

Det är OKEJ
flickan kommer ändå aldrig kunna bevisa att du/ni har tagit ifrån henne det vi alla har rätt till,
 - TRYGGHET, FRIHET och EN EGEN INTEGRITET!"

Ja, för mig och många fler ger det den signalen!

Du ska straffas för att,
du förtär alkohol på allmän plats,
skjuter en varg, 
urinerar i ett buskage, 
parkerar bilen fel, 
slänger skräp i naturen, 
trimmar mopeden, 
kör för fort med bilen, 
för att Du Köper SEX,
Ja visst!
Men när SEX tonårspojkar i tur och ordning har SEX med en flicka - MOT HENNES VILJA!
Ska inte de straffas enligt lagen?
De har tagit en del av flickans liv!
Det är alltså OKEJ??




Kommentarer
Postat av: Emma

Det är helt sjukt.. jag fattar inte. bara för att man inte "visar tillräckligt att man inte vill" så är det okej. Ett "nej" räcker inte, man måste göra mer motstånd för att visa att man inte vill. Folk har rätt till ens kropp så länge man inte gör grovt motstånd. Det är så sjukt att jag inte ens vet hur jag ska formulera mig mer. Hoppas du skrivit på protestlistan på namninsamling.se, vad nu det kommer att hjälpa men då har man i alla fall skrivit under på att man inte tycker att det är okej.

2013-10-01 @ 20:39:31
Postat av: Emma

http://www.magasinetparagraf.se/kronikor/valdtakten-pa-15-aringen-i-tensta

2013-10-02 @ 10:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0