Dagens motto

"Att aldrig hålla tyst när rättvisan är hotad"

Det är egentligen mer än ett motto, det är en skyldighet som människa!

Jag är väldigt dålig på att vara tyst, men när någon blir orättvist behandlad, då kan ja INTE vara tyst!

När ja stod och väntade på bussen igår kväll efter jobbet,
så kom det två unga killar och ställde sig framför mig.
De kändes skumma faktiskt, och jag hade tyvärr inte fel!

De viskade lite till varandra sen gick den ena med raska steg fram till en dam som stod bredvid mig och ryckte mobilen ut handen på henne och sprang fort som f*n därifrån!
-va fan håller ni på med, sa ja till han som stod kvar, men han sket brutalt i vad jag sa.
Och i det fallet så vågade ja faktiskt inte göra mer, de hade utan problem kunnat göra mig illa om ja sa eller gjorde nått mer.

Så det fick bli bussen hem snabbt och nervöst.
Jag kommer aldrig mer stå med min mobil framme på kvällen.
Tänk att man inte kan gå trygg på gatan lägre, det är trist!

Idioter finns överallt! :)

Låt rättvisan segra!

Maddus <3


Lisa, Jag & Sara P&L 2011

____



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0