Ett ljus i mörkret


Jag var till Munkfors kyrkogård tidigare ikväll och hälsade på Farfar och Tildus.

Där finner jag ro.
Tända ljus.
Skänka lite värme.

Att få prata med Tildus och fråga,
hur ser det egentligen ut i himlen bland änglarna?
är vinet lika gott där? :)
finns det nån snygging? ;)
Det finns massor jag pratar om när ja sitter bredvid henne.
Jag tror på att hon både hör och ser mig.

 

image description

Med Farfar Hugo pratade jag om att Munkfors hade match idag och att lillebror gör massa poäng nu :)
Jag vet att han skulle sitta bänkad på Klingevi varje gång om han kunde.
Men jag tror på att han ser allt från sin plats :)

Det var svart som natten, men alla ljus lyste upp hela kyrkogården.
Det är så fint.
Det värmer.




"Det finns sorg som går över om en liten tid. Det finns sorg som aldrig går över"


Minnen
är viktigt.
Minnen är fint.
Ta vara på dom.
Stoppa in dom i en vrå i hjärtat och ta fram dom då och då.
Att minnas är en stor del av livet.




Värmande kram / maddiljusen


Kommentarer
Postat av: mona

så otroligt fint skrivet

2011-11-10 @ 19:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0