Spegel spegel på väggen där..

Vet du vem du själv är?

Jag funderar på hur orkar folk att lägga sig i andras liv nått så otroligt mycket och ofta!
Bara av ren NYFIKENHET!

Det verkar som att en del människor älskar när det går dåligt för andra,
älskar när något sker som står med i VF,
älskar att veta mest, först och bäst!

Den där jävla fjädern blir en stor gapande höna!

Hälften av det som pratas om på Ica, Systembolaget, på gatan och i varenda jobblokal, på kontoret eller inne på jaaaala är inte ens sant!

Ja, ibland vet folk vad andra ska göra två månader innan individen själv vet det,
Sen händer det ju också att man får höra något som man gjort som man inte hade en aning om.
Skönt att andra vet.

Om ni aldrig har gjort det innan,
ta nu fram spegeln,
se på er själva och börja med att ta tag i ert egna liv först.

Sen kan du börja hjälpa, puscha & lyckoönska andra,
istället för att gnälla, missunna folk eller gotta dig i att någon misslyckas.

Vissa håller med mig nu,
Vissa gör säkert inte det.

Detta är något som många säkert tänker ofta på, ett allmänt tänkande,
Men just denna gång så har hört alldeles för mycket på bara några timmar om en viss händelse,
Vissa vet kanske vad jag syftar på just nu,
Vissa tror att de vet,
Vissa vet inte.
Jag struntar i vilket.
Jag tänker inte skriva något om det här och nu.

Det enda jag vet är att Jag tycker om en människa,
som förmodligen är veckans samtalsämne i Munkfors kommun.

Sen vill jag avsluta med några ord från mitt hjärta,

"allt har sin bakgrund.
en del har det tungt,
och en del har en uppväxt som är sådär riktigt sund.
med värme, vänskap & kärlek,
kan vi vinna över ensamhet, rädsla & svek.
att försöka förstå andra människor kan va svårt,
och att finnas där kan va jobbigt och hårt.
men om du både ger och tar,
så kommer du uppleva många fina minnen och dar"


/ en hjälpande hand

 


Kommentarer
Postat av: Marika

Så sant! Tycker folk lägger sig i lite för mycket och tror sig ha rätten att skriva o säga vad som helst! Respektlöst o dumt är vad det är! Kram

2011-11-28 @ 23:26:59
Postat av: Milo

Skickar en styrke kram till dig.



2011-11-28 @ 23:30:29
Postat av: Mathias

Munkförs i ett nötskal! Håller med dig vännen!

2011-11-28 @ 23:45:07
Postat av: Marina

Har inte en aning om vad som händer där borta ja. Men så är det när man lämnar den kommunen, då slipper man höra allt man har gjort och inte har gjort och om det skulle gå bra för någon så klankar de ner på en. De lyfter aldrig en människa i den kommunen, eller jo, om du har rätt efternamn.



2011-11-29 @ 19:50:59
URL: http://bohlinmarina.blogg.se/
Postat av: ?

undrar vad dom tycker som blev drabbade av hans vansinne? skulle du gilla att bli slagen, sparkad t.ex? nån gång får det ju vara nog!

2011-11-30 @ 14:24:17
Postat av: Madelene

Till dig frågetecknet som inte vågar stå för vem du är.

Om du läser inlägget en gång till, så ser du att jag inte någonstans har nämnt något om vilken händelse det gäller, och jag har absolut inte yttrat mig om att det är bra att sparka & slå andra människor.

Och självklart ska ingen behöva bli behandlad så.

Men läs en gång till så kanske du förstår mitt syfte.

2011-11-30 @ 17:19:08
URL: http://madelenerone.blogg.se/
Postat av: H

Faskien vad bra skrivet Madde! Vilken händelse du syftar på har ingen betydelse alls för det är sant när det gäller ALLA händelser. Att vissa händelser är jobbigare än andra är självklart och det är ALLTID jobbigast för dem de drabbar och det blir bara ännu värre när massa människor som egentligen inte vet lägger sig i..

2011-12-17 @ 00:37:30
URL: http://iahelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0