Änglar finns!




_____

Änglar finns.
Idag har jag ägnat större delen av mina tankar till Min Ängel.
Torkat bort tårar fulla av kärlek från kinden.
Om en vecka är det fem år och sex månader sen som Tilda rycktes från oss...
Det gör fruktansvärt ont att tänka på..
Men några av de sista orden hon sa till mig, inne på Fridolfs dansgolv, full av dans, glädje och glans, det var;
- gumman, jag mår så bra nu, jag är lycklig!
De orden värmer.
Hon sken.
Hon hade ett brett leende.
Hon var lycklig!

Jag vet att hon ser mig nu.
Hon är alltid med mig.
Jag vet att hon vill att jag ska torka tårarna och skratta åt allt kul vi hade istället.
Hon vill se mig stå framför spegel och dra i krullet och skrika att jag hatar mitt hår!
Ja, jag kan inte räkna hur många gånger vi stått framför den där spegeln och varit så förbannade över våra kaluffser - vårt enorma krull!! :)



Ja, Livet är orättvist.
Ja, Livet kan ta slut på någon minut.
Ta vara på alla dagar.
De är en gåva.
Ta vara på varandra.
Säg att du älskar den du älskar.
Säg att du tycker om den du tycker om
.
Säg va bra du är, till den som lyckas och den som BEHÖVER det.
Ge komplimangerna du nyss tänkte, tänk inte bara, utan dela med dig!

Det finns inte utrymme eller anledning att kasta bort tiden på att vara ovänner och tycka illa om varandra.

Min blonda krulliga ängel har gett mig så otroligt mycket, och jag kan bara le när jag tänker på vilken vacker människa Tildus var, på utsidan och framförallt på insidan.
Minnena har sin plats i mitt hjärta och där förblir de - förevigt.

Piff & Puff - Tildus & Jag.

image description
Visa din tacksamhet. det betyder massa.
_____

Carpe Diem
/ Puff

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0