Låt rättvisan segra!

 

Finns det någon rättvisa i att Ganna 91 år, blind, dement, hjärtsjuk och ensam, från Ukraina ska utvisas från Sverige?
Mitt svar är utan att fundera - NEJ!

Man läser i tidningar, ser på tv, hör på radion om och vissa drabbas själva av..
Det jag menar är just;
Våldtäkt, misshandel, rån, trakasserier, olika sorters våld och hemska förhållanden..
Där "icke svenskar" är inblandade och faktiskt är GÄRNINGSMÄNNEN!

Ska de utvisas?
Nej, tack!
Tydligen inte, eftersom dessa människor får stanna i vårt land, utan några som helst problem.
"Sitta i fängelset", äta god mat, spela tvspel, plugga, träna, ha besök lite då & då och faktiskt INTE få smaka på sin egen medicin ett endaste dugg!

Ja jag kallar dom människor, för alla är vi människor -
med olika värderingar, kulturer, utseende och beteende.
Men om man ska UTVISA en godhjärtad 91 åring, som förmodligen inte har gjort en fluga ont,
VARFÖR ska de som krossar andras drömmar & hjärtan, skadar & plågar andra, har ihjäl medmänniskor och bara blundar för Sveriges lagar & regler få STANNA??
Det känns som en komedi, ett stort skämt alltihop!

Jag jag skulle kunna skriva i timmar om detta, det finns inget slut på tankar, funderingar och åsikter!

Men en sak vet jag, jag fällde en tår och känner glädje över att Ganna får stanna - i sex månader till!
Under den tiden hoppas jag att Migrationsverket har ändrat sitt beslut och att hon får stanna i trygghet sina sista år i livet!


"Om vi bara ser på när det onda sker, då kommer hela världen snart vara erövrad av ondskan!
Ta fram det goda, visa det goda och ge det goda, då besegrar det goda det onda"


Låt Ganna Stanna! / Madelene

_____

 


Kommentarer
Postat av: Marika - mamma till Albin & Ella

här får jag väll lov o kika in oftare :) Kram på dig gumman!

2011-10-18 @ 21:19:11
URL: http://mariikis.blogg.se/
Postat av: Madelene

Det tycker ja absolut gumman! :) kramar!

2011-10-18 @ 21:47:08
URL: http://madelenerone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0