Styrka vs Mod




Det krävs styrka för att vara tuff.
Det krävs mod för att vara ömsint.

Det krävs styrka för att hålla garden uppe.
Det krävs mod för att sänka garden.

Det krävs styrka för att övervinna.
Det krävs mod för att ge sig.

Det krävs styrka för att vara helt säker.
Det krävs mod för att våga tvivla.

Det krävs styrka för att passa in.
Det krävs mod för att vara annorlunda.

Det krävs styrka för att känna en väns smärta.
Det krävs mod för att känna sin egen.

Det krävs styrka för att dölja sina känslor.
Det krävs mod för att visa dem.

Det krävs styrka för att uthärda övergrepp.
Det krävs mod för att sätta stop för dem.

Det krävs styrka för att stå ensam.
Det krävs mod för att luta sig mot någon.

Det krävs styrka för att älska.
Det krävs mod för att låta sig älskas.

Det krävs styrka för att överleva.
Det krävs mod för att leva.

________


Jag känner mig vän med styrkan.
Jag känner att jag har något otalt med modet.
Just nu.

Att ta chansen. Att vara modig.
Att våga - är att delvis vinna!
Våga vinna Madde, VÅGA!

Hoppas ni alla vågar satsa, vågar vinna och tror på det ni gör!
Alla har något som de är bra på, som Du ska vara stolt över!

Tro på dig själv.
Var dig själv - då är du som bäst <3

____________________

~ mycket starka, mindre modiga ~
TobleRONE


Jag på min födelsedag 2011

_______



Här va problemen små, precis som jag själv :)

_______


Kommentarer
Postat av: Lisen

Bra skrivet Madde :) kram

2011-10-31 @ 20:37:48
URL: http://helenlisajohanna.myshowroom.se
Postat av: Milo

Mycket bra skrivet.

Madde jag tror du vågar allt.

Jag hejar på dig, ge järnet nuuuu. Kram

2011-10-31 @ 20:47:11
Postat av: Madelene

Tack Lisa, du är go du!



Va go du är Milo, tack för att du tror på mig. Det värmer! :)

Jag ska ge gärnet, i allt! :)



Kram på er!

2011-11-01 @ 08:35:55
URL: http://madelenerone.blogg.se/
Postat av: Milo

Go go Madde, de blir bra i slutändan, jag tror på dig. Du är bäst!

Jag vågade inte o nu kan jag inte vrida tiden tillbaka, jag lärde mig något av de. Ha de gott Madde. Kram

2011-11-01 @ 22:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0