Kinderägget


Jag köpte mig en fet godispåse på Nöjesbutiken innan jag hoppade på bussen till Oslo.
För första gången idag kan ja tänka på annat än smärtan i halsen,
det gör inte så ont att svälja godiset heller!
Ja, det är som jag har sagt sen jag var 3 år, godis är det bästa som finns! ;)
Man mår bra av det :)




Jag har två sidor som jag pendlar mellan just nu,
Tänk er ett vanligt älskvärt, fullproppat kinderägg, det är den en sidan,
den andra sidan är ett kinderägg med fabriksfel, utan innehåll!





Full av överraskningar, glädje och förväntningar.
Idéerna löser av varandra en efter en.
Jag planerar hur jag ska bygga ihop innehållet imorgon, nästa vecka och ibland ett helt år framåt.
Framtiden planeras och jag ska göra det, det och det,
jag ska träffa den, den och den,
jag ska resa dit, dit och dit!
Jag tror på mig själv och det jag står inför.
Jag ler mot livet och dess innehåll :)

Fabriksfel..
Tom, förvirrad och besviken.
Ibland sitter jag där som ett stort frågetecken och bubblan över huvudet innehåller texten "hur ska det här gå? Kommer det ens att gå?"
Paniken över att inte veta vad som ska hända härnäst,
Ska jag fortsätta med samma jobb?
Kommer jag någonsin klara av att åka till Afrika?
Kommer någon vilja leva med mig?
Vill nån dela min säng, min mat, min lägenhet, mitt liv?
Vad ska jag göra i sommar?
Varför är jag alltid sjuk?
Stressen styr mitt liv!
Hej då Karlstad, Hej Oslo!
Hur ska jag fixa allt detta?

Där sitter jag, precis som många andra.
Livet pendlar, upp och ner.
Men jag VET att om jag tänker att det här vill jag,
det här kan jag, det här fixar jag,
då kommer det gå hur fint som helst!
Så det där tomma kinderägget hoppas ja snart att jag äter upp! ;)

Det här året kommer att öppna massor med nya dörrar i mitt liv, jag vet, jag bara vet det :)
Vid den här tiden nästa år, då kommer jag att vara ännu starkare, jag kommer ha upplevt en dröm och jag är ett kinderägg fullproppat med innehåll att dela med mig av! :)


Du har fått en stund här på jorden, ta vara på den!
Tro på dig själv!

Puss kinderägget ;)

 

 

Trackback
RSS 2.0