Reason to cry


Den 28 april, för 6 år sedan rycktes vår älskade Tildus ifrån oss.

Det vackra leendet, höga skrattet, fluffiga blonda håret,
de fina ögonen, värmande kramarna, uppiggande smsen, långa telefonsamtalen om allt & inget, godisätandet på sommarfilten, iiiskala doppen i älva, det eviga kammandet i toviga hår & de stoora blöta pussarna på munnen försvann bara sådär, på en sekund...

Jag förstår det inte än idag,
jag kommer nog aldrig förstå det.
Men jag förstår och jag vet att man ska ta vara på det man har,
för det där "jag gör det sen" "jag säger det sen" " jag har all tid i världen", det kanske helt plötsligt inte finns där!

Handlingarna är borta,
Tildus är borta, men alla minnen finns kvar och värmer hela mig!
Jag plockar fram min bok om oss två, gråter & skrattar om vartannat när jag har tunga tider.

Och jag bara vet att där upp i det blå finns alltid min fina ängel,
hon sitter och ser ner på mig,
skrattar & gråter med mig,
undrar ibland varför ja gjorde så och varför jag inte gjorde det där andra,
Jag vet bara det att när jag tittar upp och gör som på kortet här nedanför,
då är det en blond, vacker ängel som gör precis desamma tillbaka, den tanken får mig att le :)

Jag hatar den 28 april, jag hatar att världen är så orättvis ibland..
Man kan hata och hata, men livet är för kort för det.

Jag älskar att jag vet att Tildus vill att jag ska leva mitt liv, fullt ut och ta vara på alla stunder!
Jag älskar och saknar min Tildus så det gör fruktansvärt ont.
Jag älskar mina underbara minnen och alla stunder jag fick dela med Dig Tildus <3


Det är nu som livet är ditt, du har fått en stund här på jorden..
Ta vara på den!

Pussss & kram på er!



 

Jag bara älskar den här bilden! Den gör mig så glad och visar verkligen hur galna vi var tillsammans! :)
Idag ska jag ta en extra Coca Cola och lyssna på Winnerbäck för dig Tildus <3

 

Trackback
RSS 2.0