Ditt 2012?

 
Vad är det bästa som hänt dig under 2012?
Har Du flyttat hemifrån för första gången?
Fått jobb? Köpt hus? Tagit körkort?
Blivit kär? Skaffat barn? Gift dig?
Vunnit pengar?
 
Det är omfattande, stora frågor, men enkla som besvaras med ett Ja eller Nej.
Kan man svara Ja på någon av dom så kan det mycket möjligt vara det allra bästa med året som gått!
Men för er som inte kan svara Ja på någon av de frågorna, vad är det bästa med ditt år?
 
Jag lovar att om du sätter dig och funderar en liten stund så kommer du på massa bra saker som du åstadkommit, presterat, utvecklat eller övervunnit under det gågna året, och då lovar jag att det inte kan jämföras med att svara ja på ovanstående frågor.
 
Jag tänker egentligen inte gå in så djupt på mitt år, men ändå nämna lite för att få fram lite av det jag vill med inlägget.
 
Jag har hittat tillbaka till mig själv igen, står på båda benen och är full av ny energi!
Jag har vuxit otroligt som person genom att sänka kraven på mig själv, och därmed automatiskt på omgivningen.
Att se negativt på saker finns fortfarande kvar att jobba på, men förändringen är stor och jag kan knappt jämföra med för något år tillbaka.
Jag har bestämt mig för att genomföra en av mina drömmar under 2013.
Min nya karta för en tid framöver är ritad, några nya mål är redan i sikte och jag har bestämt mig för att växa ännu mer som person under kommande år!
Jag vill sprida ännu mer glädje, för gud vilken känsla det är att få tillbaka!!
 
Som ni ser, jag kan inte svara Ja på någon av frågorna i början av inlägget.
Jag kan trots det säga att jag har haft ett av de mest glada, givande, händelserika och utvecklande åren någonsin!
Och det för att JAG har utvecklats!
 
Om ett år kanske jag kan svara Ja på flera av dom frågorna, vem vet?
Men det får tiden utvisa och jag vill med detta påminna er om,
 
Dröm, lev och njut där du är NU!
Uppskatta det Du har!
Vill Du göra en förändring, börja alltid med Dig själv, hos dig och ditt.
Rensa, röj och förändra, men gör det sakta.
 
 
 
 
Alla sagor har en början.
Alla har ett slut.
Alla har olika kapitel.
Det är bara du som kan skriva din egen saga.
Att skriva den sagan, det tar hela livet.
Skriv en sida i taget.
Och kom ihåg att alla sagor är vackra och unika som de är.
Livet är ingen tävling!
 
PUSS PÅ ER!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0