STOPP!

 
 
NU RÄCKER DET!
NU FÅR DET VARA NOG!
 

Vi får knappt sjunga vår egen fina nationalsång,
vi får inte ha traditionen skolavslutningar i kyrkan,
vi får inte hissa vackra svenska flaggan som förr,
vi ska ta bort en barnbok som funnits långt tillbaka i tiden,
vi ska sluta producera kinapuffar,
vi ska inte längre få ha söta pepparkaksgubbar i luciatåget,
och nu ska den svarta dockan i tomteverkstan plockas bort!
 
VAD HÄNDER???
 
Jag blir så himla arg & förbannad om jag ska uttrycka mig med milda ord.
Nej, nu måste detta få ett stopp!
Det handlar inte på något vis om hat eller diskriminering mot människor med någon annan nationalitet.
Det handlar om att vi i Sverige har egna traditioner och är stolta över vårt fina land.
Precis som alla andra.
Vi svenskar tar emot människor från världens alla hörn, varje år.
Ska det i sin tur förändra våra traditioner & vår livsmiljö?
NEJ TACK!
 
Jag har inget mot männiksor som inte ser ut som mig,
som inte har samma bakgrund som mig,
som inte har samma nationalitet eller samma uppväxt som mig!
Men jag är starkt mot att vårt land, där jag växt upp, ska ändra sig,
att våra traditioner ska ändras bara för att saker som inte ens är diskriminerande anses vara det!
 
Jag ACCEPTERAR alla människor här i världen, trots ursprung.
 
Men det här som har rullat igång i Sverige nu, det måste f*n få ett slut!
Jag hoppas att vi alla vet att vi har större bekymmer här i världen än detta skitsnack?!
 
 
 
JA TACK!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0