Att komma ut ur garderoben

 

Jag säger bara Anton Hysén i tv-serien "livet blir bättre" !!!

Shit vilken kille,
vilken glänsande pärla,
vilken snygging,
vilket ögongodis,
vilken varm människa,
vilken styrka och vilket mod!! :)

Talet fick mig att gråta.
Samtidigt som det fick mig att LE det största leendet inombords! :D

Anton, jag tycker du är en av världens snyggaste och framförallt en av världens modigaste människor!
Jag beundrar dig och din styrka.

TACK för att du öppnat en stängd dörr!
Fler som Anton, tack!
_____

Alla måste öppna ögonen och inse att människor är olika och känner olika!
Man är värd precis lika mycket och det spelar ingen roll vilken läggning man har!


Jag har en helt egen historia att berätta om vad gäller "att komma ut ur garderoben" ..
(Jag har fått lov av personen i fråga att berätta om detta i min kära blogg)

-hur går det med kärleken broder?
-haha, va är det nu då?
-jo men hur går det, har du någon på gång?
-jaaa, har mamma sagt nått eller?...
-nja, nej, men jag har väl fattat lite..
-ja okej, jag har träffat en kille, hur underbar som helst! :)
-JAA, äntligen! Å va kul! Vad glad jag blir!

Det va en kort, ungefärlig återblick på konversationen mellan min broder Marcus och mig när han berätta för mig om att han är Gay..
När han kom ut ur garderoben,
När han valde att berätta för vänner och familj!

Det va en otrolig lättnad för mig,
för oss,
men framförallt för älskade lillebror som har burit det här inom sig i ungefär 8 år...
En otroligt ofattbar lång tid att bära den där tunga ryggsäcken med känslor,
väntan att våga berätta vad man känner...

Jag hade önskat att han berättat tidigare,
För mig spelar det ingen som helst roll vem han tycker om, vem han vill leva med..
För jag älskar min lillebror av hela mitt hjärta i alla väder!

Älskade lillebror, till dig:
Jag är otroligt stolt, jag beundrar dig!
Jag vill lyfta fram dig för hela världen och tala om för alla vilken styrka och vilket mod du har!
Du står alltid för den du är och för vad du gör, i alla väder!

Du är en god människa rakt igenom,
Du är gay, och det spelar ta mig fan ingen som helst roll,
För du är världens bästa människa!
Du är samma underbara Marcus som du har varit hela ditt liv!

Kom ihåg,
Skäms aldrig, stå alltid för den du är, visa folk hur skönt det är att kunna vara sig själv,
även om den där bibeln säger att det ska va som nån omtalad Adam & Eva,
för du är en helt fantastisk människa på alla sätt!

Lillebror, jag älskar dig och ditt sätt att vara <3

Världen, alla människor,
Jag vill bara säga,

ACCEPTERA VARANDRA!

Som Anton sa, "det kan inte va 11 målvakter i ett fotbollslag!"


Puss en otroligt stolt syster!

 

Trackback
RSS 2.0