Att vara stark


Att vara stark är INTE
att aldrig falla
att alltid veta
att alltid kunna.

Att vara stark är inte
att alltid orka skratta
att hoppa högst eller vilja mest.

Att vara stark är inte
att lyfta tyngst
att komma längst eller
att alltid lyckas.

Att vara stark ÄR
att se livet som det är
att acceptera dess kraft
och ta del av det,
att falla till botten,
slå sig hårt och komma igen.

Att vara stark är
att våga hoppas
när ens tro är som svagast.

Att vara stark är
att se ett ljus i mörkret
och alltid kämpa för att nå dit.

___

Ibland vill man vakna upp ur drömmen, mardrömmen,
Nypa sig i armen och säga -puh de var bara en dröm,
Kolla det där smset som jag fick, flera gånger för att se om jag läst fel..

Men ibland måste man inse att det inte är någon dröm, det är verkligheten!
Man vill skrika, slå, sparka och gråta, ja allt det där som hör till när man inte finner ord..

Men jag vet också att i motvind växer man och blir starkare,

Vem som helst kan ge upp, det är det enklaste i hela världen,
Men att härda ut, när alla andra skulle ha förståelse för om du bröt ihop, det är styrka! ♥

 



Att stå där längst ner och se upp på den där toppen..
Och tänka - dit upp ska ja!
Det är styrka!


Mina vänner, tack för att ni finns!
Jag måste ha gjort något väldigt bra i mitt förra liv som har så fantastiska guldklimpar runt mig.
Jag älskar er!


♥♥♥♥♥


Styrka kommer inifrån ♥

Trackback
RSS 2.0