Ge aldrig upp!

 

"Om du tror att du kommer att förlora,
Då kommer du att förlora.
Om du tror att du inte vågar,
Då kommer du inte att våga.
Om du vill vinna men tänker att du inte kan vinna,
Då kommer du aldrig att vinna.
Livets segrar går inte alltid till den starkaste kvinnan eller mannen, Men förr eller senare vinner de som tror att de kan"
 

Man kan inte vinna allt,
Men man kan försöka.
Jag har förlorat oberäkneliga gånger i mitt liv,
Men jag har faktiskt vunnit fler.

Jag har vunnit massa fantastiska oslagbara vänner!
Jag har vunnit en ovärderligt underbar familj!

Jag har vunnit över djup smärta,
dåligt självförtroende,
hårda ord, stora besvikelser,
svart mörker, otrohet,
krossat hjärta, hemska syner och massa mer!

Jag vill, jag kan, jag ska.. Vinna!

Att klättra upp för det där berget ska inte va enkelt,
det trillar stenar i huvudet på dig,
det står djur i vägen,
det blir halt av regnet,
det snöar igen,
du blir utmattad,
du blir besviken över hur långt det är kvar upp till toppen,
människor klättrar förbi dig utan att se dig,
du ramlar ner liten bit,
ibland ramlar du ner till början.


Men den där början ser aldrig lika dan ut,

För varje gång som du trillar ner så växer du, blir starkare och lär dig något nytt!
Livet är en berg- och dalbana,
Kommer man upp till toppen på ett berg så finns det ännu fler toppar av andra berg att utforska,
och däremellan kommer man någon gång att hamna i någon form av dal.

När du är på toppen;
njut och ta vara på alla stunder!

När du är i dalen;
Kämpa, våga, tro och ge aldrig upp!

/ ge upp, vad är det?

 

Trackback
RSS 2.0