IdrottsGalan

Igår sparkade jag igång dagen med en springtur runt Sognsvann, riktigt skönt!


När kvällen närmade sig hoppade jag på bussen som tog mig till Lören där Mathilda, Chris & Linnea bor.
jag snosade på gulltrollet Linnea innan det blev natta för henne, uj va ja älsker å snooos! :)


image description

image description

image description'

Tacos, prat, snacks, idrottsgalan & lite tårar förgyllde våran sköna soff-kväll!
Livskvalitet - tack Mathildus


Idrottsgalan är en av årets höjdpunkter tycker jag.
Man får le och glädjetårarna trillar när de blickar tillbaka på förra årets prestationer alla dessa fantastiska människor gör,
det handlar om sport av alla olika slag,
det handlar om tävla, kämpa, vinna & förlora,
det handlar om nervositet, styrka, mjölksyra, hög puls, tårar, psykningar, glädje & vinnargester,
det handlar om att bli bättre och bättre för varje dag, utvecklas och vinna det där som är nästa steg i drömmen.
det handlar om människor som jag verkligen beundrar.
tack sportens värld för alla fantastiska ögonblick!


Mina tårar kom när man fick se de som lämnat oss under 2011,
Att hålla inne tårarna när Stefan Liv gör sin kullerbytta på isen, det är omöjligt.



_____

 

Liv, Stefan Liv,
En fantastisk människa,
jag kände honom inte,
men jag bara vet att han hade det där "lilla extra" som är så oerhört fint hos en människa.
han var varm, fin och ödmjuk.
Aldrig glömd, Alltid Saknad.
 
.
 
Jag vill också hissa flaggan i topp för Patrik Sjöberg.
 
 
Han är värd varenda jubel, varenda beudrands värd blick, varje ordfras i stil med - fan va stark du är,
jag han är värd varenda applåd han får för det steget han har tagit.
Det mörkret han har vandrat i, det kan man inte föreställa sig ens i sin vildaste fantasi!
Grattis till "Sportspegelns Pris",
men i mina ögon finns det inget pris som är tillräckligt för att visa tacksamhet för din styrka.
du är en räddare och en pelare i sportens värld!


Sen vill jag också göra världens största TUMMEN UPP för Kajsa Bergqvist och Anton Hysén,
ni har öppnat dörren till en stängd värld!

Jag är helt säker på att ni har fått människor som bärt på en blytung börda att bli kvitt den där klumpen i magen.
Ni har genom att stå för den ni är, äntligen fört fram sporten till år 2012,
innan detta så levde sportens värld kvar i forntiden..
Homosexuella har samma människovärde som alla andra,
jag beundrar er.
Adam & Eva? eller hur var det nu?
äh, ja skiter i vilket, de va då, nu lever vi i 2012, välkommen hit sportens värld,
tack Anton & Kajsa för det! :)
Visa vad ni känner, stå för vad ni känner och va den ni är!
_____
 

_____

Inatt väntar jobb, så nu blir det en liten powernap.
puss på er!
 
 
Trackback
RSS 2.0