JOBBhelg

 

28 timmars jobb på Smestad sjukhem har jag nu fått i hamn under lördag & söndag!
Så mycket annat än Jobba, Sova & Äta har det inte blivit denna helgen,
och ingen är nöjdare än jag att det äntligen är måndag ;)
.
Vi har jobbat bara vikarier, bara svenskar, en del har aldrig varit där innan och några är ganska kända där.
Jag och Carro har jobbar massa där, och det blir så att man tar ett större ansvar då.
Men jag tänker ändå, hur kan de funka, bara vikarier på 33 patienter...
svar.. jo vi är svenskar! vi fixar allt! ;)
Hmm, inte för att va så nu, men jag skulle vilja se ett gäng Nörsker komma till Sverige och sköta om en hel avdelning en hel helg! ;)
.
Ja det där med upplägg och vem som sköter vad, det är en oändlig fråga, men det stämmer väl med...
 
"Det är med högre chefer som med böckerna i biblioteket.
De man har minst nytta av sätter man högst upp"
.
 
Ha dä gött!

 

Utsikten från jobbet på Smestad :)

 

Trackback
RSS 2.0