Nattugglan



Nattjobb!

Det är nu som jag får användning av lillebrors läran om att dricka kaffe,
det liknar mer en "hink kaffe",
än en "kopp kaffe" när han drar igång.
Så tack bror för att du har hjälpt mig lite med denna nattvakt ;)



Jag har även mig själv och framförallt år 2011 att tacka,
då jag har dygnat, dygnat och dygnat, helg efter helg, ibland flera dygn på raken..
Sömn eller att sova är inte min starka sida..
Det är himla skönt när man får somna, men jag kräver nog inte så mycket av det, för då hade ha nog inte suttit här idag!
Så den här natten ska ja nog också ro i hamn!
Tack till mig själv och alla mina långa nätter... ;)


När man har det jobbet som jag har,
att jobba med människor,
gamla människor
sjuka människor,
hjälplösa människor,
svaga människor.
Då inser man vad viktigt det är att ta vara på dagen, glädjen, stunden, upplevelserna och varandra.
Man ska vara glad för varje dag som man kan äta, gå och sitta på toaletten själv,
Man ska vara glad att man kan prata, se , höra och framförallt känna saker.
Att hålla handen eller kramas är en känsla som slår det mesta,
tänk vad underbart det är att man KAN känna den känslan.
Att vara frisk är ingen självklarhet, att få vara frisk är något man ska värdera högt och tacksamt ta vara på!

Jag älskar mitt jobb, jag älskar att känna att jag kan hjälpa andra,
Jag älskar att sträcka ut min hjälpande hand!

"Till slut är det inte åren i ditt liv som räknas, utan det är livet i dina år"

Lev livet!





Hoppas ni sover gott!

Puss från nattugglan*

Trackback
RSS 2.0