And that's your choice!


Saker kan ibland göra fruktansvärt ont.
Saker kan vara mer eller mindre jobbiga.
Saker kan vara svåra att förlåta.
Saker kan vara svåra att glömma.

 

I kärlekens värd kan man ibland känna smärta, känna sig värre på alla sätt och vis än en illaluktande disktrasa!

Olyckligt kär, dumpad, utsatt för otrohet, undran över "finns det någon för mig",
eller om man bara har svårt att smälta att ett ex har gått vidare..

Usch & fy, Jobbigt fysiskt & psykiskt.

Det kan ibland kännas som att någon tar ut ditt hjärta och trampar sönder det,
Det kan ibland kännas som att någon stulit ditt hjärta,
men ingen polis i världen kan hjälpa dig när du utsätts för ett sådant rån,
Du kan drömma mardrömmar var eviga natt om den där jävla fittan/kuken som låg med Din kille/tjej,
Du kan vända och vrida miljoner gånger på vad du gjorde fel och vad du skulle ha gjort istället,
Du kan tänka tills huvudet knakar när du tänker på vad hon/han har som inte jag har..

Ja man kan tänka, tänka och tänka,
Man kan klandra sig själv,
Man kan håna andra,
Man kan skylla på allt mellan himmel och jord om man vill!
Använda alla kroppens försvarsmekanismer!

Men...
Det löser inget som redan är gjort.
Det förändrar ingenting som hände igår, för en månads sen eller för tre år sedan!
Det gör det bara jobbigare att tänka om? varför? Hur? När?

Jag menar inte att man inte ska tänka över saker som skett, att man inte ska tänka, vrida och vända.
För jag själv är världens största tänkare!
Men det jag vill förmedla med detta inlägg är att man kan lära sig från gårdagen..
Hitta och plocka fram det positiva,
för något + finns det alltid där,
Hur mörkt det än ibland kan vara!
Jag lovar!

Sen en sak till, man kan känna sig som världens ensammaste människa ibland,
jag har gjort det många gånger, alla gör det i livets berg-och dalbana
men jag lovar, det är DU aldrig! Kom ihåg det!

Du är Unik men Aldrig Ensam <3



 

Trackback
RSS 2.0