Att välja glädje

 
 
"Att känna glädje är en av de vackraste gåvorna vi fått.
Att välja glädje är ibland lite mer komplicerat, men än vackrare!"
Mina egna ord.
 

Det är en grå november i höstens tecken.
Mörkret tar för sig och infinner sig alltför tidigt,
Någon där uppe tappar ur badkaret,
Och vi får tacka dunjackan för dess födsel!
 
Många kan fullt förståligt gå in i någon form av depression,
känna sig ensamma och trötta.
Höst-depression väljer många att döpa det till.
Medans det finns andra som njuter av att man kan sitta inne i värmen, tillsammans, med tända ljus, en bra film och kramas.

Jag är singel, så det där med att kramas & pussas under en filt, i soffan, med tända ljus, den biten missar jag. 
Och många andra med mig.
Men varför skulle det vara något negativt?
Nej det är det inte, för jag väljer att det inte ska vara det!

Jag myser ner mig ensam under en filt så fort jag får tid.
Jag dricker te och fikar med underbara vänner så ofta jag bara kan!
Jag byter ut sköna promenader i solen mot gymmet och skaffar mig massa energi flera gånger i veckan!
Doftljusen brinner på bordet varje kväll.
Jag har min finaste familj och fantastiska vänner som jag bara älskar att kramas med!
Och jag har min fina sambo & vän Lisa som jag kan krama, dela soffa med och få värme av precis när jag vill!
 
 Jag har valt att den här hösten ska vara full av glädje!
Jag har valt att den här hösten ska bli riktigt bra!
Jag har så mycket att se fram mot!
Jag är full av energi och glädje inombords!
 
Sommaren är den skönaste årstiden på många sätt,
 Hösten är också bara helt fantastisk på sitt vis.
Så om det inte var så fruktansvärt ruggigt ute,
om jag inte hade skaffat päls på mina kritvita ben,
om jag hade blommor att göra en krans av,
Då hade jag tagit en bild som denna här och nu, fast i höstens tecken!
 
 
 
En varm kram och massa glädje!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0