Att ge av sig själv


"Med en öppen hand kan få mycket tillbaka. 
Med en stängd hand kan man inte få någonting"


 
Jag bara älskar dom orden och jag försöker verkligen leva efter dom!
 Jag hjälper andra så fort jag får chansen,

Jag sträcker ut en hjälpande hand vid små och stora tillfällen,

Jag säger hej och ler en gång för mycket istället för inte alls och jag försöker ge massa av mig själv!

Jag vet att man får någonting tillbaka.
Jag vet att man får uppleva massa glädje genom att hjälpa andra.
Och jag vet att man blir så otroligt glad när man får höra att man har ett varmt hjärta och är en omtänksam människa.

En mycket sjuk, ung cancerpatient sa till mig en gång,
"Ditt yttre är otroligt vackert Madelene, men jag har mött många människor i mitt liv och under min sjukdomstid, och jag kan redan nu säga att du har något av det vackraste inre och största hjärta jag mött!
Fortsätt så, men glöm aldrig bort dig själv!"

 

Dom stunderna vill man bara gråta av lycka och hela jag vill bara ge ännu mer av mig själv!
 Och om jag inte får något tillbaka i alla lägen, då spelar det mig ingen roll.
 

Jag lovar dig, DU, ja just DU är viktig för många!

 

 

Att bjuda på ett leende kan verka som en småsak, som är utspridda på livets väg.

Men en sak är säker, att allt det goda som ett leende för med sig är ofattbart!

 


Kommentarer
Postat av: sanna

du är så himla fin vän till mig. vet att du alltid kommer ställa upp. fast man mår skit.. massa puss <3

Svar: Du har rätt, hos mig har du alltid en vän! ❤❤❤
madelenerone

2012-11-15 @ 12:56:41
URL: http://blondeandbeautiflu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0