You are what you think

 
Hur andra ser på dig är inte alls viktigt,
Det är hur du ser på dig själv som betyder allt.
 


Du kan ändra hela din värld genom att ändra hur du tänker!
 
Det är inte vad du har, vem du är, vart du är,
eller vad du gör som gör Det.
Det är hur du tänker på det!
 
 
Tankarna är orsaken till allt man upplever i sitt liv.
Du kan aldrig ha en känsla utan att först tänka.
Hur man tänker, är det ett val eller styrs man av ett omedvetet mönster som man inte kan kontrollera?
Oftast eller nästan alltid så är valet ditt!
 
Det är klart att det kanske är lättare att acceptera orden som "man blir vad man äter",
men det är faktiskt så att "man blir vad man tänker" fungerar på samma sätt och det är hur du tänker på/om dig själv som avgör vem du vill vara.
 
 
Hur kom jag att tänka på detta?
Jo, det ska jag tala om.
Jag är så otroligt glad över all positiv feedback, fina kommentarer, glada mejl och fantastiska ord jag får om mig och min blogg så jag kan inte förklara i ord, men jag ska göra mitt bästa.
 
Människor som jag aldrig har mött, knappt känner, känner lite grann, vänner och bekanta talar om för mig att bloggen sprider energi, positivitet, styrka & glädje och att man blir glad när man ser mig!
 
Ibland kommer tankarna som, Ser jag verkligen sådär glad ut som alla säger? Ler jag ofta?
Är jag verkligen sådär positiv eller är det bara en klyscha jag kör med?
Och det är faktiskt ganska skönt att tänka över det ibland. Jag är snart 25 år och det är under de senaste åren som jag till största delen fått dessa fina ord.
Det är extra skönt när man kommer fram till att man gått från att vara en ganska negativ person och lite väl kaxig ibland kanske, till att se saker, människor och händelser på ett helt annat sätt och LE!
 
Där kommer det igen, man blir vad man tänker, man utvecklas varje dag
och jag har valt att göra något positivt av alla motgångar jag stött på.
Men nej det är ingen klyscha och ni har inte sett fel,
Jag är en glad person, jag har blivit en otroligt positiv människa genom att ändra på många av mina tankar och jag älskar att göra andra människor gott!
Och ja, jag älskar att skratta & le, hur mycket lättare blir inte allt då, hur underbart är det inte när man ler och får ett leende tillbaka och hur mycket vackrare blir man inte? :)
 
 
Så tusen tack till er alla som tar sig tid att läsa mig blogg.
Det ger mig otroligt mycket energi, glädje och styrka att kunna ge er desamma genom att bara göra det jag tycker så mycket om, att skriva. om känslor & tankar.
 
Så känn er som hemma, var precis den du är, ta absolut inte av er skorna och släpp loss alla känslor och kom ihåg,
Du är bäst precis som du är!
Det är när du besergrar dig själv som du är helt överlägsen!
 
 


Allt det vi är, är resultatet av vad vi tänkt
Vi blir vad vi tänker
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0