Den bästa träningen är den som blir av


Jag är imponerad av människor som följer träningsprogram, äter nyttigt och har motivation till allt som hör därtill, verkligen!
Men bara så länge man gör det i lagom grad och finner hälsan i det långa loppet! :)

Själv är jag usel på olika träningsformer, maskiner på gymmet och allt det där, och jag kommer aldrig någonsin att få något Nobelpris i kategorin mat ;)

Men jag måste bara säga, och jag kan ju bara prata för mig själv, men jag är helt säker på att de flesta håller med, att man mår otroligt bra när man får träna, motionera, röra på kroppen och svettas!
Woow vilken energi det verkligen ger! :)

Jag har äntligen blivit av med den alltför långa förkylningen jag dragits med i över två veckor och kunnat besökt gymmet hela 5 gånger denna veckan.
Ja, jag känner mig riktigt nöjd och sträcker faktiskt lite på mig här i soffan ;)

Jag sover bättre, jag är mindre stressad, jag har mer energi, maten smakar godare och jag är inte helt slut efter 10 trappsteg! ;)

Nu är ännu en lördag här, denna lördagen är motsatsen till min förra som bestod av sällskap, fest och typ ingen sömn.
Här sitter jag nu ensam, nyduschad, nytränad, proppmätt, avnjuter 200g Walters Mandler (världens goaste choklad) och ska snart gå ner till tvättstugan för att döda tvättberget! ;)

Det är klart att jag skänker en tanke till alla som ska skaka rumpa å ha klackarna i taket ikväll, men jag är inte avundsjuk.
Okej då, jag hade väl kanske utan protest bytt ut tvättkorgen mot någon annan ;)
Men inte jobbet imorgon mot att vara bakis och inte Cola mot vin! :)

Ha en underbar kväll nu hörrni!
Puss & kram

 

 

Tja "kompis"! ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0