Rosa Bandet


Med sorg i hjärtat, Ikväll missar jag årets Rosa-Bandet Gala

Det är jag otroligt ledsen för.
Eftersom jag varje år tycker det är otroligt givande att se denna fina galan.
Se alla drabbade som kämpar mot denna fruktansvärda sjukdom,
Försöka förstå anhöriga, vänner, nära & kära som står vid sidan av och kämpar tillsammans med någon.

Se alla dessa fantastiskt starka människor, tårarna kommer och åter igen få sig en tankeställare som säger,

"man ska vara glad att man är frisk"

Det är en otrolig styrka att arbeta mot denna fruktansvärda Cancern.
Det är något man inte kan förstå om man inte själv stått där eller tätt intill någon som drabbats.
Men det jag vet är att,


Jag ser upp till er alla som kämpar, som inte ger upp!
Jag ser upp till er som har krossat denna jävla sjukdomen!

Jag ser upp till er som sörjer och försöker hitta tillbaka till vardagen mitt i allt kaos!

Varje år köper jag någonting Rosa i oktober som jag sedan stolt bär med mig.
Alla borde göra detta, man vet aldrig vad som väntar bakom hörnet, hjälpen behövs!

Och kom alltid ihåg.
Att någon kan inte göra allt, men alla kan göra något!

Gör ditt, så gör jag mitt, så gör vi det tillsammans!

Min Rosa Bandet pin 2012

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0