Alla har vi något som någon annan önskar sig

 
Att vara sig själv i en värld som gör allt för att du ska vara som alla andra är bland det tuffaste som finns.
 
 
 

Jag är inte perfekt.
Du är inte perfekt.
Han/Hon är inte perfekt.
Ingen i världen är perfekt.
Vad är perfekt?
 
Ja, den frågan har jag ställt mig miljoner gånger.
Om jag fick bestämma så skulle inte ordet perfekt existera.
 
Vi alla har alltid saker vi inte är helt nöjda med.
Vi alla önskar oss alltid mer än vad vi har.
Människan verkar fungera så helt enkelt.
 
"jag vill vara längre. jag hatar mina tjocka lår.
åå, varför har hon så fint hår? shit vilken snygg bil han har.
jag vill också vara sådär tränad. ge mig hennes kropp.
tänk om jag kunde göra sådär.
 ser jag tjock ut i den här?"
 
Ja, Jag kan fortsätta hur länge som helst med ord, fraser och uttryck man ser och hör runt omkring varje dag.
Men det orkar jag faktiskt inte!
Varför ska man jämföra sig med andra? Vem har sagt att man ska se ut eller vara på ett speciellt sätt?
Man är inte mer värd för att man har dyrare eller nyare kläder eller prylar.
Man är inte en bättre människa för att man är mukellös, smal, har blå ögon, långt hår eller aldrig gråter.
(välj vilka ord, färger ni vill, jag tog bara ett exempel)
 
Alla kan inte se likadana ut och alla kan inte vara på samma sätt.
Vi är födda unika och kommer dö unika.
Det är meningen och charmen med människan.
Sen kan inte alla gå hand i hand.
Alla kan inte tycka om varandra.
Men varför ska man lägga energi på avundsjukan eller försöka bli som någon annan?
 
Ja, jag kanske är lite djup.
Men jag har tänkt extra mycket vad gäller detta den senaste tiden.
Jag har hört några människor jag tycker om klanka ner på sig själva. Lägga fokusen på andra.
Om det är för att få uppmärksamhet, verkligen tycker det eller om det bara är ett tomt prat.
Det vet jag inte och det struntar jag faktiskt i.
Jag vill bara dela med mig av det här till er, och på håll ge en spark i baken mot tänkandet
"jag är bra som jag är!"
 
Jag menar inte att jag aldrig vill ha något jag inte har eller aldrig vill ändra något i mitt liv. Absolut inte!
Men själv har jag för länge sen slutat att jämföra mig med andra.
Min energi har jag valt att lägga på annat.
Jag ser ut som jag gör.
Jag är den jag är.
Mina vänner och min familj tycker om mig så som jag är.
När jag är häxan surtant och när jag är prinsessan.
Och jag själv är nöjd.
Men om ordet perfekt finns, så är jag inte det.
Punkt.
 
Om man vill ändra på saker.
Om man önskar sig något.
Om man drömmer om något.
Självklart ska man då uppfylla det,
gör isåfall så att du själv anser dig vara den bästa versionen av dig själv,
men gör det alltid för Din skull och inte för någon annans!
 
 
Om du inte gillar någonting så förändra det,
om du inte kan förändra det,
förändra då sättet du ser på det!
 
 
 
 
 
 
Tack för mig, och hoppas att detta fastande lite hos unika dig!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0