En komplimang är ordets solsken

 

Imorse vaknade jag med alldeles för mycket hosta, halsont i snuva! usch å fy!
Man blir genast irriterad och på dåligt humör över att inte kunna jobba, träna och bara få vara frisk.
 
Men så vände det för mig såhär på förmiddagen.
Det var ett telefonsamtal i form av positiv feedback och skryt från en palliativ avdelning (där människor vårdas i livets slutskede) som jag har varit på tre gånger nu. En av mina chefer ringde och sa att jag hade gjort ett otroligt positivt intryck och bara fått massa skryt!
Åååå, man blir så himla, himla glad! Det bara sprudlar inom mig och leendet blir så brett som det bara kan! :D
 
Visst, självklart gör jag alltid mitt bästa vilken arbetsplats jag än kommer till, och man vet att man gör ett uppskattande och bra jobb. Men att sen få höra det i ord, att det man gör verkligen är bra och uppskattas, det är bara så strålande! :)
 
Så om du tycker att någon gjort något som du tycker är bra, låt den pesonen få veta det!
 
För oftast så fungerar vi människor som så att vi öppnar våra elefantöron och tar till oss det som sägs negativt om en.
Om du under en dag får 9 komplimanger om din nya frisyr och EN person säger att du passade bättre i det du hade innan eller att du fick lite rundare ansikte i den nya frisyren.
 
Vad kommer du då ihåg?
Jo, förmodligen det där negativa och glömmer bort dom där 9 bra sakerna som faktiskt "vinner tävlingen".
 
 
Jag är helt säker på att allt för ofta underskattas ett leende, ett snällt ord, ett lyssnande öra, en ärlig komplimang, eller den enklaste handling av kärlek, alla dessa har en kraft att få en dag, eller ibland ett liv att ändra riktning.
 
Något att tänka på :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0