Follow You

 

 
"Följ ditt hjärtas röst"
 

Ibland måste man välja, ska hjärtat härdas eller brista?
Jag valde att härda mitt.
Jag valde och jag väljer, tillsammans med Mitt hjärta att acceptera.
 
Ibland kan vi behöva lite hjälp av våran omgivning. Dina nära och Kära.
 
Tänk inte tankar som,
"det där klarar hon/han utan oss", "hon är så stark ändå", "jag vill ju inte tjata eller vara ivägen"
"jag vet inte vad jag ska säga eller göra"
"undrar hur det där känns"
 
Det är klart att det är jobbigt att se en vän ledsen, nedstämd, ensam eller ha ont.
Men ibland kan en liten knuff i ryggen vara det man behöver!
 
Fundera aldrig, vänta inte,
Visa varandra att ni finns där.
Var inte rädd för att fråga hur det är.
Men framförallt, var inte rädd för att svara hur det verkligen är.
Ge lite extra styrka till den som behöver det. Just nu.
Det behöver inte vara ett stort projekt, det kan bara vara några ord som "jag tänker på dig"
Nästa gång är det du som tacksamt tar emot de orden.
 
Jag har måga gånger fått sms, kramar och ord som hjälpt mig enormt.
Men det var en gång när jag simmade motströms som jag fick en gåva som faktiskt hjälpte mig otroligt mycket.
Den fick mig att ta större, starkare simtag.
Gåvan fick mig att lättare lyssna på mitt hjärtas röst.
 
Jag placerar den synligt i mitt hem, så att jag så ofta som möjligt kan se den.

Det är oftast lättare att glädja och hjälpa någon än vad man tror.

 

"Hjärtat är det enda instrument som kan krossas men ändå ticka vidare"

 

 

Från min fina vän Sara Jansson

 

 


Kommentarer
Postat av: Ronja

Å vad fint skrivet. Precis vad jag behövde läsa! Puss

2012-09-12 @ 23:50:27
URL: http://typisktronja.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0