Hösten kommer med lugnet


Hela min kropp och själ har under den senaste veckan hittat ett lugn.
Visst att jag har haft en förkylning i hela kroppen, men det är inte det.

Ni vet, sådär så att man bara kan sitta framför tvn utan att tänka på allt (tvätt,disk,mobilen,undra vad alla andra gör) runt om,
träffa människor & vara social utan stress och sen framförallt bara njuta av stunden, den här underbara årstiden Här Och Nu! :)

Hela lördagen satt jag bara i soffan och kollade fotboll innan jag tänkte försöka skrämma bort bacillerna med en skogspromenad tillsammans med Enya.
I skogen var det lika skönt som alltid, dock lite mer lera, vattenmassor och resultatet blir då en riktigt dreeeeti hund! ;) men uppfriskande var det!

Senare tog jag mig en tur till Lisa & Linus och såg lite av Färjestad matchen på tvn tillsammans med dom.
De där två människorna borde alla få ta del av, man blir så varm och det är alltid lika mysigt att kliva innanför deras tröskel, dag som natt :)

Jag hade väl planerat in en utgång i helgen, men min kropp, eller framförallt min näsa och mina öron sa Nej Tack till det!
Näsan rann och var helt tätt om vartannat och öronen har helt plötsligt blivit 98år.. Nästan helt döv! ;)

Men alltid för det onda något gott med sig, och denna gång resulterade det i pizza, chips, massage och sällskap av min fina vän AnnLo! Tack! ❤

Idag kollade jag, pappa, Carin på storebrors seriepremiär, där blev det vinst :)
Fick även träffa Sara som också var där och kikade, alltid lika kul att ha sällskap av fina vänner.

Dagen avslutades med kvalitetstid & god mat på stan tillsammans med Anita och storebror. Mysigt, gott och välbehövligt med tid tillsammans med Big Brother ❤

Hoppas ni alla har haft precis som jag, en bra helg, imorgon är det måndag igen, vilket INTE betyder, "faaaan en ny lång vecka framför oss", Utan det betyder Ny Höstvecka med Nya möjligheter!

Gonatt & puss på er!

 

Förkylningen har fyllt ICApåsarna under ögonen... Läckert! ;)

 

Försökte skrämma bacillerna till månen med Whiskey. Uschaaa! men bra :)

 

Arsenal-Chelsea. Vinst för Chelsea med 2-1, det tackar jag för! :)

 

Enya ville också prata med mamma på Skype :)

 

 

Fisan & jag på skogspromenad

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0