If you have two hands


"You have two hands.
One to help yourself,
second to help others!"

Jag är så glad över att jag tycker om
Att hjälpa andra människor,
Att jag gör det varje dag,
På jobbet och i min vardag.

Sen tänker jag på (ursäkta uttrycket) den jäveln som hade samvete till att råna en man som ligger på T-bane spåret, medvetslös dessutom!!!
Hallå! Hur är det möjligt?
Vad händer med världen??
Jag blir faktiskt riktigt rädd!
Framförallt blir jag jävligt förbannad!

Finner inte fler ord, så nog om det.

Men till er alla,
Hjälp varandra så mycket ni kan, vad det än är,
Nästa gång är det du som behöver hjälpen!

Ta hand om varandra.
Puss!

Att ha tid över för det där "lilla extra" på jobbet är inte alltid självklart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0