Wermland Forever

 
I torsdags styrde jag kosan hem till Kära Värmland.
Hur bra man än trivs där man är ute i vida världen, så är Värmland alltid platsen där jag känner mig hemma.
Den där vanliga klyschan "borta bra, men hemma bäst" stämmer faktiskt otroligt bra.
 
Jag bestämde mig redan på bussen att jag skulle ha en ikke-stressad-visit hemma den här gången.
Men att jag även vill träffa alla jag tycker så himla mycket om och ser alltför sällan.
Så då får man se till att njuta av alla stunder, små som stora!
 
Det är lördag och jag har redan hunnit med att kramats, skrattat. pratat och lyssnat massa med de mina!
Lisa Persson och jag tog en efterlängtad fika (spanings) stund på Wayne´s i torsdag, det var tjejkväll i Mitt i City så dock inget för mig... alldeles för varmt, trångt och svettigt!
Sen funderade vi på utgång, men Lisa festade tydligen för båda och jag ägnade istället min tid till att se Lillebror Adam möta Brynäs hemma. Fick se en vinst på köpet :)
Lillebror Eric, Carin & Maud  och jag drog vidare och kikade på Erics nya lya efter matchen, riktigt mysigt där! (nära och bra för mig att vingla hem dit efter en natt på stan, Mitt i City! ;))
 
 
Jag & Lisen
 
 
Adam
 
 
Igår lånade jag Fredriks bil och drog hem till Munket, där mina rötter bor.
När jag åker i bilen och möts av skylten Munkfors, då kommer alla känslorna på en och samma gång!
Där är minnen av alla sorter.
 
Jag har den senaste tiden tänk massa på att man verkligen ska uppskatta de fina människor man har runt om sig. En dag kan det helt plötsligt vara försent att visa sin kärlek och uppskattning.
(en otroligt gripande händelse förra veckan har satt sina spår och jag återkommer med den vid ett senare tillfälle för att dela med mig av den)
Så jag köpte med mig en blombukett och ett kort till älskade Mormor när jag åkte upp till henne.
Liksom bara så enkelt som att "För att du är du och finns i mitt liv Mormor, jag älskar dig"
 
Mormor & Jag
 
 
Det är så enkelt att göra någon glad, visa att en människa är oerhört viktigt för dig, så varför inte göra det lite oftare?
Farmor fick ett cigarettpaket, mot mina principer, men jag vet att det där lilla paketet betyder så mycket för henne och att hon hade gått och köpt två egna paket om hon inte hade fått ett av mig. Hos farmor lovar jag er att man kan vara tyst i timmar, hon frågar och svarar nämligen samtidigt ;)
 
 
Jag & Farmor
 
 
Vidare under dagen så blev det fika, fika och ännu mer fika.
Käraste Ekblom och jag åkte till Idus på kafferep. Otroligt skönt att få prata, retas och skvallra lite med dom, det känns som evigheter sen! <3
 

 
 
Felicia och Leif blev nästa stopp. Felicia, En vän som man alltid känner sig hemma hos, det är liksom värme direkt man kommer in, jag tror ni förstår. Hon är en vän som kom in i mitt liv med positivitet och smittade av sig på mig! :)
 
Lite sport måste jag ju också såklart få med mig från hembygda, å denna gången blev det innebandy, herrarna mötte Grums.
I Forsnäshallen har man haft alla känslor som går att uppleva, det är jag rätt så säker på!
Så dit är det alltid kul att komma.
Egentligen var matchen helt oitressant för mig, men jag var där för sällskapet.
Tack Sara D, Sara J, Emma & Idus :)
 
Bullar och Mjölk hemma hos Idus fick avsluta min tur till Munket denna gång och jag kan bara hitta ett ord, Tacksamhet!
 
Tack mina nära och kära.
Min tid med er är otroligt betydelsefull. Ni är stjärnor!
 
Puss!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0