Hej igen Oslo!

 
Då var man tillbaka i Oslo efter fyra långa och riktigt händelserika månader.
Det är med blandade känslor jag sitter hemma i broders nya lya.
Jag tycker hemskt mycket om Oslo, framförallt tycker jag om att komma hit för att mina två bröder bor här.
Annars kopplar jag staden med jobb för det mesta.
Just nu är det dock riktigt dåkigt på den fronten för mig och jag ska därför söka nytt jobb!
Så det är väl där det tråkiga kommer in..
Jag ser väl egentligen min framtid i Karlstad och även då mitt jobb där.
Men den tiden kommer och den tiden behöver jag egentligen inte fundera på så mycket som jag just nu gör!
 
 
Hjärnan går på högvarv...
 
 
Lev här och nu var det ja.
Ja, jag ska verkligen ta omtag och försöka!
 
Livet är en berg och dalbana, det är den för alla.
Visst är det härligt då du befinner dig på toppen med händerna i luften!
Man njuter och hela kroppen säger, YES!
Tyvärr är det lite för enkelt att glömma bort de stunderna när du är i en av banans nedförsbackar.
Då är det extra skönt att ha sina kära nära.
Få sig en spark i baken, kom igen!
Bli omfamnad och känna sig trygg.

Att finnas där för någon som du älskar när dennes vardag helt plötsligt blir förändrad.
Det är en del av livet. En av de absolut viktigaste.
För alla kommer någon gång själv att stå där och behöva höra orden och få styrka,
-Det här kommer att bli bra och tillsammans fixar vi det!

 

Lägg din hand i min, så är vi svaga tillsammans, så är vi starka tillsammans.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0