Påsk, Vårsol & Sjukdom

 
1 april är här och Påsken är över, det gick i en väldig fart!
Vårsolen har visat sin allra bästa sida och jag hoppas att ni alla har njutit så mycket som bara varit möjligt av det underbara vädret och samlat massa kraft & energi! :)
 
Själv har jag försökt njuta så mycket som möjligt trots sjukdom.
Åkte in till Akuten på onsdag kväll, då hög feber och halsont bråkade med mig.
Eftersom jag har haft Malaria så är det viktigt att jag inte alltid tar hög feber med en nypa salt,
så då fick det bli ett sjukhusbesök.
Jag kom hem igen sent på kvällen efter alltför mycket stick i armen och betydligt mindre blod än innan jag kom dit.
 
 
Massa olika prover togs som sagt och alla värden var relativt bra konsigt nog.
Väl hemma så steg febern skyhögt, tårarna rann, rädslan kom och soffan var min bästa vän.
Därav fick jag tidigt på torsdagsmorgonen besöka Infektion på CSK och ta ännu mer prover.
Ja, jag säger då det, mina armveck ser ut som en hög mosade blåbär, men är det det som krävs så är det!
Väl där kunde de utesluta att Malarian var roten till det onda denna gången och att det troligen är halsfluss eller körtelfeber jag dragits med en tid.
Pencillin fick jag, äter jag och bättre blir jag!
Tack Pappa, Lillebror & Lisa för att ni hjälpte mig när jag inte orkade med mig själv, Jag älskar er!
 
Bästa Lisa överraskade mig med ett överfullt påskägg och mat!
 

Påsken har jag tillbringat hemma i kära Munket med familjen.
Det har varit soffan, tvn, godis, mat, massa prat och ishockey som fyllt dagarna.
Tyvärr har det varit dåligt med promenader i vårsolen eftersom halsen har satt stopp för det,
men jag är faktiskt glad att jag lär mig mer och mer att lyssna på kroppen :)
En kväll var jag även chaufför till Hagfors och gick ut nykter i parken där tillsammans med Ida & lillebror,
kul att höra Heino spela och träffa många goa folks! :)
 
Sport är en passion i livet och jag kan efter denna vecka inte göra annat än gratulera många fina vänner och lillebror Eric till deras enastående insatser i sportvärlden!
Forshaga hockey tog klivet upp i Div 1 i onsdags,
Munkfors innebandydamer gjorde desamma idag och FBK J-20 med Eric tog en SM-bronsmedalj idag!
GRATTIS! Ni är fantastiska!
 
 
 
 
Nu väntar en ny vecka med nya möjligheter!
Jag har flyttat tillbaka till lägenheten i Karlstad, så där finns en hel del att göra.
Afrika projektet rullar snart igång på riktigt och jag ska slipa på det sista nu i veckan.
Oslo och jobb väntar på mig igen och jag ska ta kontakt med mina chefer och planera.
Lite träning i form av promenader hoppas jag kunna dra igång med imorgon igen om kroppen säger JA!
Lillerbor Marcus kommer på besök från Oslo och jag ska träffa Lisa & Sara.
Sen får vi se, hoppas det kan bli lite Hakuna Matata över det hela :)
 
 
Var rädda om er och ta en dag i taget!
Pusss 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0