Det närmar sig med stormsteg

 
Resan till Tanzania närmar sig verkligen och det är endast fyra dagar kvar här hemma i Sverige nu.
Kroppen, dess innehåll och alla känslor verkar förbereda sig för fullt må jag säga.
 
Ibland känns det som att någon sitter inne i huvudet med en hammare och bankar,
men av erfarenhet så vet jag att han heter spänningshuvudvärk,
Vaktmästaren i magen jobbar på för fullt för att hålla illamåendet nere då nervositeten regerar,
Glädjeruset går genom kroppen då och då, när jag ser mig själv omringas av söta barn,
Och samtidigt försöker jag att njuta av de sista dagarna hemma,
trots stressen som smyger runt bakom hörnet..
 
Jag antar att det är så det ska vara när ens stora dröm, en riktigt utmaning och ett stort äventyr väntar om bara fyra dagar!
 
Jag har inhandlat allt och mer därtill faktiskt.
Idag blev det en ny kamera, lite godis till barnen och lite annat bra att ha.
Pengar är växlade,
och nya malariatabletter är fixade som fick ersätta de andra som min kropp inte kom överens med.
2000SEK!!!
Ja man tackar! Nu måste väl ändå den där Malarian hålla sig borta kan man ju tycka ;)
 
 
 
Jag har vinkat av familj och vänner en efter en med start på julafton.
Att inte göra någon big deal av att vara borta två månader i en helt annan del av världen,
där inget är som hemma, det är faktiskt inte så enkelt som man tror.
Jag vet ju att alla mina fina är med mig på resan, fast på långt avstånd,
men den där lilla klumpen i magen infinner sig ändå, när jag tänker på att jag inte kan ringa, kramas och prata som alltid, när jag vill..
 
 
Mamma & Fredrik åkte till Phillipinerna på julafton,
(Bilden visar att dom har det ganska okej där ändå ;))
 
 
Ekblom åkte till Thailand på juldagen,
 
Lillebror Marcus åkte hem till Oslo på annandagen,
Lillebror Pontus åkte också till Oslo för en vecka sen,
AnnLo, Wallin, Sanna har åkt hem till sina "nya" hemstäder,
och idag har jag sagt hej-då till Lisa Persson.
 
Jag har kramat & pussat på dom allihopa, jag har även fällt en & annan tår, och jag saknar dom redan!
Även om det återigen, bara är två månader jag ska vara borta.
 
Nu ska jag försöka packa klart det mesta för att sen kunna njuta av helgen tillsammans med resten av min familj och mina älskade vänner som är kvar hemma,
ja jag tänker krama er sådär riktigt hårt som jag är bäst på! ;)
 
 
 
Lisa skrev ett så fint blogginlägg som jag stolt måste dela!
Jag blir rörd till tårar och varm i hela kroppen.
Tack! All kärlek till dig min fina vän!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

<3 <3

Svar: <3
madelenerone

2013-01-03 @ 21:42:45
URL: http://Lisaperssons.blogg.se
Postat av: sanna

Du kommer få en fantastisk resa min fina vän. Njut och ta vara på varje tillfälle. kommer sakna dej!
massa pussar & kramar / Din sänny <3

2013-01-05 @ 22:32:54
URL: http://blondeandbeautfil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0