Hej-Då Sverige, Hej Tanzania!

 
 
Imorgon klockan 06.25 lyfter planet mot Tanzania.
Närmare bestämt Matanana (2000m ö havet) som ligger i Iringaprovinsen i sydvästra Tanzania.
Där ska jag under två månader bo i byn och vara en extra hand för barnen på ett eller flera barnhem.
 
Jag vet redan nu att det kommer vara tuffa, hårda, sorgsna, glada, häftiga och oslagbara stunder som man förmodligen måste uppleva för att förstå.
Dock ska jag göra allt jag kan för att så ofta som möjligt uppdatera här på bloggen och dela med mig så mycket som möjligt av känslor, bilder och upplevelser till er.
 
Jag kommer leva i ett land där fattigdom är en vardag,
där många, eller de flesta underbara barn lever under hemska förhållanden.
Jag kommer att ta del av en helt annan kultur och för en stund bo i ett land som troligtvis inte liknar Sverige någonstans.
Rinnande vatten och el finns inte där jag kommer bo under två månader och maten är helt annorlunda mot vad min mage är van vid.
 
Idag har jag haft en dag tillsammans med pappa, storebror, Laine & ett besök hos Annie.
God mat, fika, tårar, skratt och kramar har denna dagen bestått av.
Att krama pappa hej-då var det jobbigaste hittils, världens bästa pappa som är oroligast av alla för att hans lilla dotter ska dra iväg ensam till en helt annan värld.
Jag har full förståelse för nervositeten och kanske rädslan hos mina nära,
samtidigt som jag också vet att de alltid står bakom mig i ur & skur!
 
Så nu är jag redo för att lyfta mina vingar och börja mitt äventyr och min stora dröm!
Jag är redo att få ett eget perspektiv på kultur, fattigdom och människors situation i Afrika.
Jag är redo att hjälpa de få individer som jag kan hjälpa genom att ge av mig själv, min värme, min kärlek och mina erfarenheter.
Världen är inte så rättvis som jag vill att den ska vara, men jag ska göra allt jag kan dit jag ska nu!
 
Tack alla som önskat mig lycka till, gett mig värmande & stärkande ord, en turspark i rumpan och kärleksfulla kramar.
Tack för alla fina mejl och sms.
Ni är fantastiska allihopa och jag kommer ta med mig varje ord och ha med mig under hela mitt stora äventyr.
Ta hand om varandra här hemma och följ gärna min resa här på bloggen.
 
Puss & kram / Afrikanen
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Allt kommer att bli bra gumman. Saknar dig också jättemycket redan. Men kom ihåg att detta är ditt livs upplevelse som du velat gjort så länge. Du fixar detta gumman. Du är stark. Här hemma är allt som vanligt. Vi tänker på dig varje dag o vet att du gör något riktigt bra o viktigt just nu. Som du alltid gör även här hemma. Puss o kram älskar dig gumman. Kämpa på. Jag finns här för dig. ALLTID

Svar: Tack världens bästa mamma! Jag ska försöka njuta fullt ut nu och dela med mig av allt när jag kommer hem! Jag älskar dig. Saknar dig obeskrivligt! Pussss pusssss <3
madelenerone

2013-01-13 @ 09:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0