Gemenskap är livets krydda

 
Att komma hem från Afrika har varit blandade känslor och stora kontraster.
 
Värmen blev till kyla.
Lugnet blev till stress.
Att leva i nuet blev planera mera.
Att tvätta förhand blev till att trycka på en knapp.
Ingen mobil på två månader blev till att svara-smsa-facebooka non stop!
Att duscha i regnvatten blev till att sätta på musiken i ångduschen hos mamma.
Att inte ha några ting blev till att få obeskrivligt mycket fina presenter.
Att vara långt borta från mina nära blev till att ha alla samlade på en underbar överraskningsfest.
Att ta det man har blev till att återgå till bekvämligheterna här hemma.
 
 
Tvätt-time! ;)
 

Kokar upp vatten för att slippa duscha i iiiiskallt regnvatten ;)
 

Ja, stora kontraster har det varit.
Med handen på hjärtat har det faktiskt gått i ett sen jag landade på Landvetter.
Men förutom stressen så har det varit helt fantastiskt.
 
Att få Krama om alla mina saknade har varit lycka!
Att ha en Födelsedag med massa grattis via sms, samtal, facebook och besök har varit otroligt kul!
Och presenterna? Ja, de har ramlat in en efter en och tar aldrig slut..
Två biljetter till Beyonce i Oslo i Maj av lillebror Marcus,
en heldag på Selma Spa av hjärtat Lisa,
massage av Annie, Laine, Wallin & Elin,
en MacBook Pro av familjen,
en Michael Kors klocka av Ida, lillebror, Ekblom & Hagberg,
armband fyllt av kärlek från Elin & Felicia,
ytterligare ett armband - Edblad från Marie,
produkter från Body Shop av Lisen,
presentkort av Sara,
massa blommor, vin, fina kort och pengar av de andra stjärnorna på plats.
Wow! 
 
 
 
 
 
 
 
Toppen på detta var att jag blev totalt överraskad av att alla mina underbara vänner, släkt och min familj hade samlats för att välkomna mig hem till Svea igen och fira min 25 års dag!
Hur glad kan man bli?
Jag ville bara börja gråta av lycka och är så oerhört tacksam för allt!
 
Det hade varit mer än nog att få krama alla som var där,
men istället hade dom också ordnat med tårta, mat, dukat fint, satt upp kort på väggarna, skrivit dikter och köpt massa massa presenter & blommor!
Ja, Jag kan säga Tack från hela mitt hjärta till er alla, och jag har gjort det flera gånger.
Men för att rättvisan i hur glad jag är skulle kunna segra,
så skulle jag vilja lyfta upp er alla och säga till hela världen,
de här människorna, de är världens finaste och sätter en guldkant på mitt liv! 
 
GEMENSKAP är livets krydda och har man bara den så kommer man otroligt, otroligt långt!
 
 
 
Annars då?
Jo, samtdigt som jag blivit ett år äldre, firat som aldrig tidigare och välkomnats hem från alla hörn.
Ja, då har jag samtidigt försökt landa i att vara hemma igen..
Landa i alla intryck, upplevelser och minnen jag har fått med mig från Tanzania.
Inte för att jag trodde att det skulle bli en enkel match, men kanske lite lättare än såhär.
Jag har sovit i tre dagar nu, trött och nästan helt utmattad, kanske kan det bero på att en mygga skulle smitta mig med Malaria..? eller bara omställningen?
Jag satt här förut, tittade på bilder, tänkte, saknade, längtade och började storgråta!
 
Saknaden efter de underbara individerna som jag lärt känna på andra sidan jorden är obeskrivlig!
Jag kan tyvärr inte förklara för människor som inte har upplevt det samma hur känslorna bara flödar,
och man vill på en sekund göra vägen härifrån Forshaga till Matanana såpass kort att man kan ta bilen dit.
enkelt är det dock inte och blir aldrig..
Men man får tänka positivt på det hela.
Jag har fått uppleva detta!
Jag ska tillbaka inom en snar framtid!
Jag har alla minnen med mig hem och jag älskar att berätta om det!
Och i mitt hjärta har alla människor jag mötte i Afrika byggt en koja av värme & kärlek.
 
Du kan lämna Afrika, men Afrika lämnar aldrig dig.
Så sant.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0