One year ago


Samma värld - Skilda världar!

För exakt ett år sedan satt jag på planet påväg till Tanzania. 

Där skulle jag uppfylla en av mina allra största drömmar!

Jag stötte på situationer jag aldrig tidigare gjort.


Jag fick göra saker jag aldrig kunnat föreställa mig innan.

Jag mötte människor som har haft den absolut värsta tänkbara starten på sina liv och trots det hade de största leenden jag sett!

Jag levde i en kultur som inte ens går att jämföra med min egen.

Jag fick perspektiv på fattigdom, elände och bilderna man annars bara ser på tv.

Jag fick leva tillsammans med människor som tar vara på det lilla de har och kämpar tillsammans mot alla odds,


Jag var nervös, rädd, orolig, ledsen och blev sjuk.

Men framförallt var jag hoppfull, glad, lycklig, stark och modig! 


Gör det Du drömmer om!

Uppfyll drömmar!


❤️





Jag hoppas och drömmer om att jag kan resa tillbaka till denna världen full av liv under 2014!


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Madelene!

Vet du, du är min förebild. För det du gör är helt otroligt, har läst artikeln om ditt engagemang till flickan med hjärtfelet och det ger mig rysningar. Du är helt otrolig, för du har ett sådant starkt engagemang för andra som behöver ens hjälp.
Jag var själv i Afrika i januari 2014, Uganda och Rwanda för att vara exakt och det var verkligen en resa för livet. För man känner själv att det lilla man gör där nere betyder så otroligt mycket för dem.
Det du gör är helt otroligt och jag kommer alltid se upp till dig.

Svar: Hej Lina!
Tack för dina fina ord, de värmer! 💛
Det ger så mycket tillbaka och varje stund jag får hjälpa är guld värt!
Va spännande, Uganda & Rwanda är plaster jag själv skulle vilja besöka! Har du några tips?
Då är du själv en pärla som hjälper andra och ska själv vara mycket stolt över det du gör! Allt är värdefullt! Stor kram ❤️
madelenerone

2014-05-06 @ 14:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0