Plötsligt händer det!


Jag sökte till socionomprogrammet i flera olika städer
Jag kom närmaste som 78e reserv 
Jag har inte gjort högskoleprovet 
Så jag la ner tanken om studier och tänkte att jag satsar på det till hösten

I tisdags ringde telefonen och det plingade till i mailboxen 
Det var från Umeå och Östersund universitet
Jag hade blivit antagen på båda universiteten!
På den utbildningen jag verkligen vill! 

Eftersom utbildningen började samma dag de ringde mig
Cirka 60-80 mil från Karlstad 
Inget boende ordnat
Jag har ett fast jobb med en månads uppsägningstid 
Och en lägenhet här hemma
Så gick min hjärna, min mage och hela min kropp på högvarv!

Plus - Minus
Minus + Plus
Ska jag? Varför inte?
Jag vill ju så gärna!
Nej jag väntar..
Mentalt förberedd är jag inte, måste jag det?
Är jag beredd?

Om vartannat

Men den här gången fick jag lyssna på min mage som faktiskt sa Nej
Så det blev ett Nej Tack till socionomprogrammet i vår och jag satsar fullt ut på att starta mina studier till hösten!

Att fatta sånna här beslut är riktigt svårt, nervöst och energikrävande!
Men när jag väl hade bestämt mig så kändes det verkligen rätt!
Jag vet redan nu att det här året ändå kommer med massor av nya utmaningar och förändringar!
Och jag längtar!! ❤️

Lyssna på Din Mage
Den har alltid Rätt!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0